It's a conspiracy!


Det slog mig just att Photoshop är överskattat. Det finns flera minst lika bra bildredigeringsprogram. Det har till och med gått så långt att man säger "att photoshopa en bild" istället för "att redigera en bild".

Fy! Jag pillade med en bild i Corel Photo-Paint för att lugna mina stackars nerver, and (om man bortser från att jag slarvade med maskningen och att håret i nacken blev lite weird) it's looking okay.

 

Från och med idag ska jag aldrig mer använda verbet "att photoshopa"! Det får heta "att corela" istället.

Ni får smiska mig om jag råkar glömma bort detta.

----

Jag la upp bilden först, men tog bort den för att man inte fick lägga upp bilden någon annanstans än på deviantart.com. Annars skulle "LEGAL ACTION BE TAKEN". Känner inte för att bli gnälld på  av någon knäppis (vars bild för övrigt behövde redigeras ganska brutalt för att inte se motbjudande ut) och petad på av massa jurister.

Ploothi.


Kommentarer
Postat av: Carin Ykk

jaa, jag säger alltid phåtåshoppa ist för redigera.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback