Konvertera?

Jag skriver mestadels detta inlägg för att berätta att det är ganska enkelt att konvertera till Skapismen. Det finns egentligen inte så mycket man behöver lära sig innan man kan viga sitt liv åt Skaparen, men det är såklart intressant att läsa de mytologiska historierna om världens tillkomst och gudarnas liv innan människornas tid.
Det enda man behöver göra för att sedan kunna räkna sig som skapist är att skriva en trosbekännelse och spara den på sin dator eller lägga upp den på internet, om man vill.

En skapistisk trosbekännelse kan se ut såhär:
Jag tror på Den Storfotade, Skaparen av himmel och jord. Jag tror ock på Fretikus, innehavare av all sexuell visdom och Thorquax , den svävande anka jag skall tillbringa evigheten med efter min död.
Jag tror på gudabildernas helighet och kramarnas kraft.
Atchoo*.


*Atchoo är ordet för "Absolut" på Filibanska, som är de urtida skapisternas språk. (Ja, alltså.. MITT språk. Och urtid = Två dagar sedan.)


Kommentarer
Postat av: Carin Ykk

Jag tror på Den Storfotade, Skaparen av himmel och jord. Jag tror ock på Fretikus, innehavare av all sexuell visdom och Thorquax , den svävande anka jag skall tillbringa evigheten med efter min död.

Jag tror på gudabildernas helighet och kramarnas kraft.

Atchoooo!!!!!!!!!



Kramarnas kraft<3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback