Squeel.

Gah!

Åh nej! Mina halstabletter är snart slut och det är världens Slem-O-Rama i in hals! What to do? What to do? Ingen hostmedicin kvar heller. -_-
Att vara sjuk är något av det värsta som finns. Men man slipper ju skolan i alla fall.





Jag läste färdigt en bok igår. Stephen King's Rage. Eller Raseri om man nu vill ta det på svenska.
Visst, den var bra. Och ganska fängslande. Men det var en sak jag störde mig på genom hela boken.
Huvudpersonen (Charlie Decker) var så överdrivet medveten om att han var sinnessjuk.
Det är man väl inte om man verkligen är det..?
Äsch, jag är ledsen, men jag håller fast vid den gammla, goda Catch 22 teorin.
Är man galen, så vet man det med största sannolikhet inte.
Jag har stört mig mer och mer på Stephen King på senaste tiden. Visst, han har skrivit några bra böcker, det medger jag, men det känns som alla ser honom som någon sorts okrönt konung. Nu råkar ju hans efternamn vara King, men ändå.





Ska börja läsa en annan bok som min kusin gav mig när hon var här och hälsade på. Pride and Prejudice heter den och den är skriven av Jane Austen. Jag vet, jag vet. Klassiker.
'Varför har du inte läst den innan?'

Äsch. Jag har inte haft tid. Jag har inte haft boken fören nu. Alexandra läste boken föra veckan och sa att den var jättebra. Så då får jag väl ta och sätta igång, så jag inte missar något.

Den handlar om de fem döttrarna i familjen Bennet och vad som händer när två unga, rika och framför allt stiliga män flyttar in i en herrgård inte långt ifrån dem.
Den yngsta dottern och en av männen, som bara råkar vara den mest odräglige snorvalp jag varit med om, blir förälskade, men det är lite komplicerat.

Visst verkar den intressant?

Anyway. Jag hörde en skitbra låt av Alice in Chains som jag itne hört innan igår.
Konstigt. Jag som lyssnat rätt mycket på dom på senaste.
Jag hörde en konstig version av Nirvanas Pay to Play också.
Yeah. Alltid hör man något nytt.

Nu ska jag ära frukost. Bye.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback