Ranty!

Blä. Sitter i skolan och väntar på att ha ett samtal med min mentor.
Jag är glad att jag inte behöver vara här särskilt länge om dagarna. Bara precis tillräckligt länge för att bli färdig med mitt arbete för dagen.
Mer än så finns det ingen idé att jag stannar. Jag känner ingen här, och det är ingen som gör något för att lära känna mig. Fast jag har ju inte direkt varit särskilt utåtriktad själv.
Men det är lite jobbigt. När Julie är här och vi går ut och röker tillsammans och alla snackar med Julie försöker jag ändå komma in i konversationen, men någon annan börjar alltid prata i munnen på mig och alla skiter i mig totalt.

Jag orkar verkligen inte bry mig. Jag blir inte ledsen, jag blir inte glad. Jag blir bara ingenting. Det spelar ingen roll.
Jag undrar hur jag tog kontakt med folk innan, när jag var yngre. Det var aldrig direkt svårt att skaffa vänner då. På något sätt började man bara babbla med varandra utan att ens ha något att säga.
Weird

 ---

Det har bara aldrig varit såhär tidigare. Men jag antar att det kan vara på grund av att jag började mitt i terminen, medan nästan alla andra har gått här i något år. Eller så är det för att jag är ett missbildat mongo med illasittande kläder som luktar kycklingsoppa?
Ja, så måste det vara. Jag kan inte komma på något annat.  (:

---

I helgen ska jag städa, städa, städa och städa lite mer. Och någonstans där emellan ska jag försöka läsa på lite. Mickes lägenhet måste se hyfsad ut till nästa helg då vi ska ha någon sorts "Jul-elektronik-pyssel-kväll". Jag planerar att bjuda Adla och Johanna. De är de enda jag känner som antagligen skulle tycka det var roligt att göra lerfigurer med lysande diod-ögon. Förutom det så är det Isabell och Richard som kommer, kanske med någon bekant i fickan också. Och så Mickelitos vän Jonas.

Jag ska göra små djur med dioder till ögon. Röda, så att  de blir lika ondskefulla som julen. Jag avskyr verkligen julen.
I år vill jag verkligen bara fly bort från all jävla jul. Presenter, familj, åh, alla ska ha så trevligt  tillsammans. Alla ska proppa sig fulla av mat och sitta och däsa, egentligen verkar det bara handla om frosseri. Det snöar inte ens om "julen" längre. Även fast vi egentligen inte direkt firar jul så blir vi alla stressade ändå. Fattar inte varför vi bara firar Hanukkah istället, men jag antar att mamma gillar att fira jul eftersom hon gjorde det när hon var liten.
Det enda jag faktiskt gillar är granen. Den är lite tacky och sådär. Det blir mysigt med ett stort jävla träd inomhus.

Men nej, jag tänker inte fira jul. Jag bojkottar julen. Jag ska fira Hanukkah.


Jag spyr på julen.

Kommentarer
Postat av: ykk

;_; får inte jag komma??????????++++????


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback