Yngre och dummare.

Allt blir så nervöst när man inte kan sova.
Man sitter och försöker vara så tyst som möjligt, och ibland glider man liksom in i någon sorts dimma som egentligen bara finns i huvudet. När det händer tror jag inte att jag tänker någonting alls.
När jag var mindre försökte jag ofta att "rensa huvudet på tankar", men det gick inte. Jag kom alltid på mig själv med att tänka "Nuuuu har jag rensat huvudet på tankar!".
Hade jag kunnat träffa mig själv från då hade mitt dåvarande jag kanske varit stolt över mitt nuvarande jag. Eller inte. Jag hade nog slagit ihjäl mitt nuvarande jag för att jag misslyckats med så mycket som jag trodde det var självklart att jag skulle klara. Fast jag var yngre och dummare då, nu är jag väl bara ung och dum, men jag har lärt mig att man inte alltid kan lyckas och då kanske jag kan klassas som smågammal och halvsmart?

Jag tror inte att jag vet om jag orkar mer sömnlöshet. Eller?
Allt blir till krusiduller som biter sig själva i krusidullsvansarna. Saker känns svårare när man är trött. Och mer meningslösa.
Eller så kanske allt annat än sömn blir meningslöst. Kanske. Kanskekanskekanske!
Jag säger kanske en jäkla massa. Jag borde nog jobba på att sluta vara så osäker på allting. Från om med nu ska allt vara svart eller vitt! (?)
Fasen, där gjorde jag det igen.


Ungefär såhär förvirrad (och hårig) är jag.

Kommentarer
Postat av: Morsing

Hej Liv!! Hundra miljoner år sedan jag träffade dig! Vi har snackat om att "snart måste vi ses igen" så länge så jag tycker verkligen det börjar bli dags på riktigt :)! Är du sugen?

Nice med blogg för övrigt, det hade jag missat. Kanske för att jag är efterbliven, vad vet jag :). Puss o kram!

Postat av: Morsing

Hejhej!

Haha, nej nu när man slutat skolan, tagit körkort och fått lite alla möjliga surdegar gjorda så ska det väl allt gå att lösa! För tillfället gör jag typ ingenting, utom att jag jobbar lite då och då, men det är inte så ofta så jag kan träffas i princip närsomhelst. Vad känner du för då? Fika? Ut och ta en öl? Säg något du så är jag på :). Mitt telefonnummer är förresten samma som alltid om du fortfarande har kvar det :), 0704-922025!

Puss o kram!

2009-01-19 @ 11:27:32
URL: http://tana.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback