Snark..

Baah..

Jag har fortfarande  inte börjat läsa Pride and Prejudice. Men jag ska snart. Har i alla fall skrivit färdigt ett arbete idag. ^__^
Jag  har inte läst den sjätte Harry Potter  boken ännu. Det är otroligt. Jag hoppades att min kusin skulle ta med sig den från England, men hon gav mig massa klassiker istället. Inte för att jag inte är glad för dom, men jag är så nyfiken på vad som ska hända. Nu har ju kanske Karin redan berättat en hel del smaskigheter, men det tänker jag inte skriva här för er som inte heller läst den ännu.

What to do? What to do? Jag har så förbaskat tråkigt!
Jag kan dra igenom vad jag gjort de senaste dagarna bara för att ha något att göra.

Ptja.. I fredags så var Rebecca hemma hos mig, det började med att vi gick och köpte godis(Chokladtryfflar), och sen så satt vi och chillade. Vi tog massa galna foton på varandra och skrattade så vi nästan kissade ner oss. ^__~
På lördagen blev jag  ganska uppjagad eftersom en massa människor ville göra saker med mig samtidigt!  Jag jag hamnade mitt i för jag visste inte vem jag skulle leka med. Det slutade med att jag åkte hem till en kompis som heter Micke och kollade på film till klockan var åtta på morgonen.
Sedan vaknade jag vid elva, och sen dess har jag bara hunnit duscha och äta frukost.

Jag undrar när jag ska åka hem?

ja, ja. Igår såg jag i alla fall Donnie Darko(För tredje gången, Micke hade inte sett den! Kan ni tänka er?), Boondock Saints(Den var bra, men jag blev lite trött mot slutet, så jag kunde inte koncentrera mig.), ExiCtenZ(Bara.. Sjuk. Man fattade INGENTING.) och  Dead Ringers(Den var bara.. Sjuk.)

För er som inte sett  Donnie Darko så handlar det just om en kille vid namn Donne Darko som blir räddad genom att en av hans hallucinationer drar ut honom på ett fält mitt i natten. Just då trillar en jetmotor ner i hans rum. På fältet säger hans 'låtsasvän' att världen kommer gå under om 28 dagar, 6 timmar, 42 minuter och 12 sekunder.
Han vill förhindra detta och försöker därför komma på något sätt att åka tillbaka i tiden.
Donnie Darko är verkligen en bra film. Den är rolig, läskig, spännande, sjuk. Den är helt enkelt en idealfilm. (Enligt mig ^___^)



Jake Gyllenhaal

Boondock Saints  två irlänska bröder som dödar brottslingar i 'Guds Namn'. Jag var lite trött. Så det är så mycket jag kommer ihåg av den handlingen. men det är mycket våld, den är ganska rolig. Bah.

ExiCtenZ(Stavas det så? :/). Ja, ja. Den här filmen var helt sjuk. Den handlade om något sorts 'biologiskt spel' som man kopplade in i sig själv. Lite Matrix  över  det hela, tyckte jag. I alla fall. Det är så mycket sjuka vändningar i spelet att man faktiskt inte vet vad som är spelet eller verklighet. Och  det är nog meningen eftersom karaktärerna inte gör det heller.  Gah. Massa våld, konstiga, slemmiga varelser, massa vändningar.. Whatever rocks your socks..

Dead Ringers var verkligen.. Sjuk. Handlade om två tvillingbröder som båda är gynekologer och båda knullar varandras tjejer.  En av dessa tjejer kommer på dom och en av bröderna blir helt förstörd eftersom han är förälskad i henne. Båda två börjar ta droger och blir helt sinnesrubbade. Kort sagt.. Sjuk.









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback