Den Lobotomerade Mördarkaninen.

Jag snodde denna sak av Ykk såklart.

A är för den bästa ASTRID LINDGREN filmen;

Hm...? Pippi på de sju haven, har jag för mig man kan skratta till. Men jag bara hatar den där lille killens skratt. Tom? Tommy? Jag klarar inte av den där ungen i vilket fall.

B är för antalet BARN du vill ha;
Jag har alltid sagt att jag vill ha två barn. Men just nu känns det som om jag aldrig vill ha några barn alls. Någonsin. Ever. Jag vill vara barnlösa kattkärringen med papegoj-örhängen och fladdriga linnekläder.

C är för ditt favorit CITAT;
"Tomtens jobb är missuppfattat. Det är orimligt att han bara skulle jobba en dag om året. Hans jobb måste vara att hålla julen borta! På julafton är han ledig, Alex satte nämligen en kniv i en tomtedocka och dagen efter snöade det. Man bör hålla tomten vid liv för allas trevnad."
Guess who said that?

D är för DRYCK du inte kan leva utan;
Men gah, det går ju inte att svara någonting annat än vatten!

E är för EGENSKAP din partner måste ha;
Humpr*. Massor och massor av hmpr.

F är för dina FOBIER;
Rabies och gammalt diskvatten.

G är för det som gör dig GLADAST;
När alla runt omkring mig är glada. Och teh moniez. Och world domination. Och så firar jag varje gång en palestinie dör*2.

H är för din favorit HOCKEYSPELARE;
En bra hockeyspelare är en död hockeyspelare!

 I är för den viktigaste INREDNINGSDETALJEN hos dig;
Hela inredningen är en enda stor detalj. Jag mår bra så länge det är ljust, rent och färgglatt.

J är för den personen du JÄMFÖR dig själv med;
Måste det vara en person? Jag jämför mig med ugnsformar. Om man inte diskar mig regelbundet så blir det fläckar som aldrig går bort*3.

K är för din KÄRASTE ägodel;
Mitt Chewbacca-gosedjur?

 L är för något du vill LÄRA dig;
 Att göra mig förstådd på så många pråk som möjligt.

 M är för dina MÅL i livet;
 Jag villar runt i ett evigt mörker letandes efter mitt sanna kall! Kryper upp för tidens berg suktandes efter ett mål med min tillvaro! Ber min Gud att snälla ge mitt hjärta en anledning att slå ännu ett slag! *host*

 N är för NAMN du helst velat ha;
Benanjiuouwie Chicaca Bop.

O är för dina största OROSMOMENT;
 Jag oroar mig för att oroa ihjäl mig.

P är för ditt mest utmärkande PERSONLIGHETSDRAG;
Min absurda humor, mitt heta temperament och min tendens att råka bli alla jag träffar's amatörpsykolog.

Q är för det ord på Q du kan komma på;

Quetsal!*4

R är för RÅD du brukar ge andra;
"Skit i det!" ligger nog högt upp på listan.

S är för den mest överskattade SPORTEN;

Se bokstaven "H".

T är för det vanligaste TIDSFÖRDRIVET;

Att sms-terrorisera folk, lusläsa dagens tidning (till och med de tråkiga bitarna) och riva näsdukar i små, små bitar.

 U är för den roligaste UTOMHUSAKTIVITETEN;

Promenering, att bada i havet och festivalande.

V är för den tråkigaste VARDAGSSYSSLAN;
Att diska och att plocka upp Batman's stora, illaluktande bajskorvar som han insisterar på att lägga i kattlådan även fast han kan gå ut och bajsa istället.

 W är för WEBSIDA du dagligen besöker;

Cleopatras Lion

 X är för din favoritkaraktär i XENA;
Åh, åh! Han den där snubben som är spinkig och lite feg...?

Y är för hur YTLIG du är på en skala 1 - 10;
Jag har liksom inte råd att vara ytlig.*5 (:

Z är för vad du helst vill se på ZOO;
Hm... Jag är inte riktigt säker. Men det jag inte gillar att se på Zoo är alla handjurs stora, håriga pungar.

 Å är för din ÅLDER;
19. Mentalt pendlar jag mellan tre och åttiotre.

Ä är för vad du vill ÄNDRA på i Sverige;

Sverige är ett lagom vackert land. Det är folket i det jag skulle vilja ge en omgång!

 Ö är för ÖGONGODIS du inte kan äta dig mätt på;
Finns det ögongodis nu också? Alla dessa sockriga pulver man ska hälla överallt! Fy!


*"Hmpr" är hur Maayan lyckas type-o:a "humor".
*2 En gång frågade Ykk 's Mr. Maayan (a.k.a "Juden") om hon firade varje gång en palestinie dör. Maayan är fortfarande inte säker på om det var en allvarlig fråga. Men antagligen inte. Och det var inte svaret heller.
*3 Maayanskt visdomsord. Försök inte analysera om du inte verkligen inte har någonting annat att göra.
*4 Quetsal är en fågel. Anledningen att Maayan vet detta är för att det hängde ett antal bilder av motiv som börjar med olika bokstäver i alfabetet i hennes klassrum när hon var ca sju år gammal. Varför hon lagt detta på minnet vet hon inte.
*5 Ja, ni såg rätt. Maayan självömkar i sin blogg.

---

För övrigt har denna dag inte varit något utöver det ordinära. Jag gick till skolan där jag spenderade min tid med att plugga (SRSLY?!) och sedan åkte jag och handlade en massa kläder. Eller ja, en massa och en massa. Jag handlade kläder för 1300 kronor. Efter detta lagade jag mat (pasta med kyckling och trattkantarell-sås) och sedan svängde Bräki förbi.
Jag lyckades tydligen göra en exakt imitation av Pingu's pappa, men när jag blev ombedd att göra det igen så fick jag sån prestationsångest att jag inte kunde.

Åh just det. Jag ritade också en bild av Den Lobotomerade Mördarkaninen.
Här är den:


Den Lobotomerade Mördarkaninen. Snygg va?



Kommentarer
Postat av: Carin ykk

Hahah. Kewl inlägg, mördarkaninen är feein, jag läste det mmms:et i sömnen kom jag på! Därför svarade jag inte på det, och vilka kläder handlade du? PUZZORS


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback