Har ni hört de goda nyheterna?

Som ni kanske ser så har jag lagt upp en ny profilbild. Rebecca försökte ta en bild på mig när jag skelade, och detta är resultatet. En lagom weird bild, precis som jag är lagom weird.



Detta har varit den bästa dagen denna veckan, hittils. Jag fick reda på att jag fick MVG på mitt historiaprov om feodalismen och senmedeltiden. Jag fick också reda på att jag gör bra ifrån mig på religionen och kan förvänta mig ett högt betyg. Så som det ser ut nu kommer jag få högt betyg i alla min kurser förutom matten, där jag antagligen kommer kunna skrapa ihop till ett Väl Godkänt om jag inte får hjärnsläpp på proven.

Jag gick hem till Bräki efter skolan och åt kyckling. Det kändes hemskt att medhava kött till en vegeterians bostad, men jag tror inte hon hatar mig för det. Det känns fortfarande rätt varmt mellan oss.
Senare gick vi till Café Vasa* och tog en kopp té med Micke och satt i samma rum som De Alternativa HBT-tonåringarnas Förening verkade ha sitt veckomöte. De som vistas i Vasa-området vet vad jag pratar om.
Micke var tvungen att åka hem efter bara en halvtimma ungefär, men jag och Bräki satt kvar och tjötade ganska länge. Vi hann till och med grunda en ny religion.



SKAPISMEN

Skapismen är en ganska simpel religion. Konceptet är helt enkelt att dyrka de olika gudarna, av vilka Skaparen är den viktigaste. Det gör man genom att bära runt gudabilder i plånboken eller genom att skaffa sig gosedjur skapade till gudarnas avbild.

Här följer några av gudomligheterna:

Skaparen, Det, Den som skapade alltet


Fretikus - Fertilitetsguden


Thorquax - Dödsguden


---Tillägg---
*Vi gick till Café Vasa för att vi kom underfund med att det är det enda cafét i Vasa-trakten som har soffor, förutom Villa Villerkulla där personalen är så otrevlig.

Kommentarer
Postat av: Bräki

Det är fortfarande varmt mellan oss...

It is what Fretikus would've wanted.

2009-03-26 @ 07:50:55
Postat av: Morsing

Oj, är personalen otrevlig på Villa Villekulla? Har bara varit där en gång men då tyckte jag det var grymt nice. Man fick skära sin egen pajbit och allt :).

Haha, flyttar jag till Stockholm blir det nog inte så mycket Stureplanshäng! Jag har fortfarande väldigt dålig koll på den staden för övrigt :). Jag hittade dock en grymt intressant linje där, som jag skall försöka ta mig in på... Och så råkar det ju bo någon däruppe som jag gärna vill vara nära ;).

Nice bilder förresten! Påminner mig om vad vi brukade syssla med på musikteorin :P!

Postat av: transcendent_kapsyl

Jag vill konvertera med en gång till skapismen!

(Eftertanke: "Eller vill jag?")

Eller... kanske. Låt mig tänka över saken lite till.



Fretikus verkar minst sagt effektiv på sitt arbete.

2009-03-26 @ 10:57:10
Postat av: LisaA

sv: haha förlåt :D jag kunde inte hålla mig längre.



haha :D härlig alternativ hbt förening. dit ska nog jag söka

2009-03-26 @ 19:16:18
URL: http://thereisnospoon.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hahah. Älskar café vasas beskrivning XD





Senså gillade jag ditt inköp du berättade om, du får visa hemma hos dig sen :)



2009-03-26 @ 21:32:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback